ПРОДАЖ НЕРУХОМОСТІ ЗАВМРЕ ДО ВЕСНИ

16.11.2011

Регіональні Бюро технічної інвентаризації (БТІ) перестануть приймати документи на реєстрацію прав власності з 1 грудня, а столичні – з 15-го. “Це пов’язано з появою нового реєстратора нерухомості “Укргосреестра”, який почне роботу з 1 січня наступного року”, – говорить директор “Всеукраїнської асоціації БТІ” Дмитро Павленко. За його словами, БТІ припинять прийом документів, тому що їм потрібен буде час, щоб провести інвентаризацію за старими заявками.

Нагадаємо, що 11.02.2010 Верховна Рада прийняла нову редакцію закону “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень”. Документ створює новий орган реєстрації на ринку нерухомості і віддає його у відання Міністерства юстиції. Трохи пізніше, вже 22 червня 2011 Кабінет міністрів своєю постановою № 703 “Про затвердження державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяження і Порядок надання витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно” визначає, що новий орган буде називатися “Державна реєстраційна структура (“Укргосреестр”). Ця структура повинна займатися всіма процесами, пов’язаними з реєстрацією будь-якого об’єкта нерухомості, включаючи земельні ділянки, і пов’язаних з ним обтяжень (наприклад, іпотеки). Новий порядок реєстрації набуде чинності з початку наступного року.

Насправді наміри чиновників благі, і експерти позитивно оцінюють їхню ініціативу. “Зараз реєстрація прав на об’єкти нерухомості та землю, так само як і їх обтяжень здійснюється в шести різних реєстрах: реєстр угод (правочинів), права власності на об’єкти нерухомості, іпотеки, заборон відчуження нерухомого майна, реєстр обтяжень рухомого майна, поземельна книга в складі державного земельного кадастру”, – розповідає керуючий партнер адвокатського об’єднання Arzinger Тимур Бондарєв.

Існує також поділ повноважень щодо відповідних реєстрів і прав: права власності та користування земельними ділянками знаходяться у віданні Держкомзему, а всіма іншими правами на інші об’єкти нерухомості та їх обтяження, в тому числі і земельних ділянок, займається Міністерство юстиції. Реформа системи реєстрації передбачає концентрацію всіх прав в руках Мін’юсту і зведення всієї інформації, яка містилася в шести реєстрах, в один. Іншими словами, тепер при купівлі-продажу об’єкта нерухомості не треба буде бігати за довідками в безліч інстанцій, а достатньо буде отримати виписку з єдиного реєстру. Крім того, скорочується і процес реєстрації об’єкта нерухомості з двох місяців до 14 днів. Реєстрація іпотеки та іншого обтяження повинна буде проводитися за один день.

Павленко сумнівається, що 1 січня “Укрдержреєстр” зможе заробити, – система не налаштована і не налагоджена. Так, відкритим залишається питання про кадрове забезпечення реєстраторами територіальних органів ” Укрдержреєстра”. За словами експертів, для підготовки фахівців (а їх потрібно близько трьох тисяч) необхідно близько двох років. Поки ж нова структура співробітників не відібрала, хоча конкурс провели ще влітку поточного року.

Потім залишається проблема взаємодії реєстрів: старих і нового. Як пояснили “i” в ” Укрдержреєстрі”, автоматичний перенос всієї інформації зі старих реєстрів в новий здійснюватися не буде. Якщо у нового реєстратора не буде даних щодо об’єкта нерухомості, то тоді відомство буде звертатися за інформацією в старі реєстри. Але для налагодження роботи між реєстрами Мін’юст повинен розробити відповідний документ (Порядок), робота над яким поки ведеться, і терміни його завершення невідомі.

Тут слід зазначити, що в 2009 р. КРУ, за дорученням тодішнього прем’єр-міністра Юлії Тимошенко, проводило ревізію Мін’юсту і держпідприємства “Інформаційний центр” з питань функціонування Єдиних та Державних реєстрів. У ході перевірки КРУ встановила, що програмне забезпечення, яке є невід’ємною частиною реєстру, держава орендує у приватних компаній – у ТОВ “Арт-мастер” і ТОВ “3-Т”. (Копії висновків КРУ є в розпорядженні “i”). Роботу реєстру, навіть в законсервованому стані потрібно підтримувати – видавати інформаційні довідки. На ринку говорять, що новий реєстратор теж буде орендувати програмне забезпечення у приватних компаній, але вже в інших. Однак поки цю інформацію не вдалося ні підтвердити, ні спростувати.

“Ми не виключаємо того, що передача реєстру і повноважень створить ситуацію, за якої в кращому випадку реєстр лише буде фактично заблокований протягом певного часу зважаючи на банальні обставини, такі як людський фактор”, – додає пан Бондарєв. Він не виключає виникнення ситуацій, коли інформація може бути загублена при передачі з одного реєстру в інший.

Читайте на cайті:

Теги:

Залишити коментар

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

*


Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

При використанні матеріалів цього сайту обовязковим є гіперпосилання на NERYXOMIST.ORG.UA, відкрите для індексації пошуковими системами