Як продати квартиру, якщо ви живете закордоном? Як купити нерухомість за кордоном?

09.01.2012

Останнім часом стала досить часто виникати ситуація, коли люди, які бажають продати нерухомість, живуть за кордоном. І друга ситуація, коли люди, які живуть в Україні, хочуть придбати .

І якщо ще якихось 7-10 років тому, такі питання були винятком, то зараз це звичайна рядова ситуація.

Якщо раптом у вас виникло подібне бажання, то в цій статті для Вас наведені короткі поради.

Ситуація 1. Ви проживаєте за кордоном і хочете продати нерухомість в Україні. Сюди ж відносяться ситуації, коли ви покупець нерухомості, власник якої живе за кордоном.

Припускаємо, що власник не може виїхати в Україну для оформлення угоди, інакше взагалі про що говорити.

Перший етап (необов’язковий). Необхідно оформити документи на квартиру. Етап необов’язковий, оскільки все може бути вже оформлено та документи готові до угоди. Якщо ні, то необхідно знайти людину, яка оформить усі документи.

Завжди, коли я зустрічався з подібною ситуацій, в Україні перебував якийсь родич або знайомий, який міг допомогти в оформленні. Якщо родича немає, то потрібно, звичайно зв’язатися з хорошим Агентством нерухомості або юридичною фірмою.

Щоб в Україні оформити квартиру, потрібно зробити довіреність на родича, або співробітника юридичної фірми. Для цього, потрібно звернутися до нотаріуса тієї країни, де ви проживаєте і пояснити ситуацію.

Нотаріус зробить наступні речі: оформить довіреність, після чого довіреність потрібно перевести на українську мову та нотаріально завірити правильність перекладу.

Робиться це приблизно так. Ви звертаєтеся в агентство перекладів , нотаріус допоможе вам знайти підходяще. Там вам перекладуть текст доручення, після чого нотаріус завірить правильність перекладу.

Ну от, половина справи вже зроблена. Тепер на це доручення, щоб воно мала юридичну силу в Україні, необхідно поставити штамп (печатку), який називається апостиль. Це за кордоном зазвичай робиться в суді. Платіть мито, пишіть заяву на завірення апостилем, і через кілька днів отримуєте свої документи.

От і все, є довіреність, за допомогою якої можна оформляти нерухомість або навіть її продавати.

Що ще? Якщо ви в шлюбі, то подібним же чином виготовляєте згоду чоловіка на угоду, завіряєте у нотаріуса, робите нотаріальний переклад тексту, завіряєте у нотаріуса правильність перекладу, ставите апостиль і все. Можна висилати в Україну.

Ви скажете довго і складно? Ну не так вже й довго. Принаймні для більшості набагато простіше, ніж самому приїхати до України.

Тепер за допомогою цієї довіреності можна оформити документи на нерухомість. Хто їх оформить, визначайтеся самі. Іноді виписують дві довіреності. Одна на оформлення документів на співробітника Агентства нерухомості. Друга на вашого знайомого чи родича.

Сенс в тому, що ви довіряєте Агентству нерухомості оформлення, але підписання договору хочете довірити близькій вам людині.

Другий етап – це власне оформлення договору купівлі-продажу нерухомості, отримання грошей, передача квартири.

Для проведення цього етапу досить часто приїжджає сам власник нерухомості з-за кордону. Адже не кожному довіриш отримання грошей за продаж нерухомості.

Іноді підписує договір і отримує гроші довірена особа власника, звичайно близький родич. В цьому випадку є невеликий тонкий момент. Якщо покупець розплачується не тільки своїми грошима, але і хоче взяти іпотечний кредит для покупки нерухомості, то потрібно наперед уточнити, а чи погодиться Банк фінансувати угоду, якщо власник за кордоном, а підписання договору буде відбуватися за дорученням. Не всі Банки йдуть на те, що договір буде підписуватися за дорученням, тому заздалегідь уточнюйте.

Я виклав алгоритм, вірний для 90% ситуацій. Однак бувають і свої особливості для кожної країни. Для деяких країн не потрібно ставити штамп (апостиль) для того, щоб документ був дійсний в Україні. Як правило це країни СНД, Польща, Чехословаччина і деякі інші. Але завжди потрібно уточнювати.

Для деяких країн штамп (апостиль) проставляється не в суді, а в інших організаціях. Наприклад, в Росії апостиль ставитися в Установі юстиції (Федеральної реєстраційної служби), іноді в РАЦСі і т.д. Там, є спеціальні відділи для цього.

Для деяких країн функції нотаріуса виконує адвокат і т.д. і т.п. Але повторюю, що в 90% випадків вірний Перший алгоритм.

 

Ситуація № 2. Ви хочете придбати нерухомість за кордоном.

Можливо, ви самі вирішили купити нерухомість за кордоном. Це стало останнім часом досить популярним заняттям. Часто буває, що за ціну якоїсь хрущовки у великому місті України, за кордоном, наприклад у Туреччині або Болгарії, можна купити мало не будинок на березі моря.

Тому якщо у вас є така можливість і транспортні витрати вас не бентежать, то чому б не спробувати? Це може виявитися дешевше, ніж купити квартиру або будинок в Україні на Чорному морі. Ну, хіба не чудово? Дешевша нерухомість, чистіше море, дешевші ціни на продукти та обслуговування, клімат м’якший.

Ну, просто прекрасно. Правда, не всі хочуть купувати нерухомість за кордоном з такими цілями. Хтось хоче інвестувати, хтось купує нерухомість з метою спрощення отримання громадянства і буває ще багато інших цілей. Але суть одна.

Єдине, що можна сказати про покупку нерухомості за кордоном – це те, що практично завжди існують ті чи інші обмеження на такі придбання нерухомості іноземцями. Крім цього, є особливості володіння, оподаткування та просто ринку нерухомості.

Тому з’ясовуйте дані питання дуже і дуже докладно, перш ніж купувати. Консультуйтесь з фахівцями.

Кілька прикладів особливостей.

- Досить високі витрати, пов’язані з оформленням нерухомості. Нотаріус, податок на купівлю (гербовий збір). Ну звісно ж не забуваємо про Агентство нерухомості, страховку і т.п. Якщо все зібрати, то витрати можуть досягати 15-20% від вартості нерухомості в деяких країнах.

- Дуже низька ліквідність деяких об’єктів нерухомості. Якщо це невеликий будинок на березі Середземного моря в популярній для відпочинку країні, то питань немає. Якщо не берег моря, великий будинок, непопулярна з тих чи інших причин країна, то навіть за низькою ціною можна продавати нерухомість за 2-3 роки.

- Обмеження на придбання нерухомості або тільки землі іноземцями. Ці обмеження можуть виражатися в повну заборону купівлі іноземцями, яке зазвичай обходяться через реєстрацію фірми. Але фірма – це додаткові витрати. І якщо на великий об’єкт нерухомості – ці витрати незначні, то на маленький – дуже пристойні.

- Додаткові погодження на придбання нерухомості іноземцями. Можуть зайняти багато часу, вимагати витребування додаткових документів, таких як довідки про відсутність судимості, довідки про доходи і т.д.

- Високі податки на нерухомість. Високі податки на успадкування (до 40%).

Ось власне основні особливості придбання нерухомості за кордоном. Їх потрібно дізнаватися заздалегідь, так як вони різні для кожної країни і можуть звести нанівець радість від володіння нерухомістю за кордоном.

І все одно, навіть з урахуванням цих особливостей і як правило великих витрат, людей які бажають придбати нерухомість за кордоном стає все більше і більше.

Схожі публікації:

Теги: ,

Залишити коментар

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

*


Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

При використанні матеріалів цього сайту обовязковим є гіперпосилання на NERYXOMIST.ORG.UA, відкрите для індексації пошуковими системами